Om Alternativ Hemtjänst

Vi har mellan 60-70 kunder som har valt oss som utförare till sin hemtjänst. Vårt mål är att tillhandahålla bästa möjliga omvårdnad, service, fixa det där lilla extra och ha så hög personalkontinuitet som möjligt.

På Alternativ hemtjänst är vi idag 16 anställda, där flertalet är utbildade undersköterskor. Dessutom finns ett tiotal timanställda. Vi har även en verksamhetschef, koordinator samt arbetsledare, receptionist som även jobbar ute i verksamheten när det behövs. Vi är på väg in i vårdföretagarna och kollektivavtal.

Vår personal har goda kunskaper i språk som svenska, engelska, arabiska, albanska, makedonska, bosniska, litauiska och vi har även en undersköterska som talar isländska och danska.

För att ha så bra kvalité som möjligt på vår verksamhet så jobbar vi efter den kvalitéts deklaration och den värdegrund som  Kristianstads kommun fastställt. Mer om det kan ni läsa på www.kristianstad.se. Alternativ Hemtjänst har ett ledningssystemet för kvalité, som motsvarar kraven i Socialstyrelsens föreskrifter. Detta innebär bland annat att vi har skriftliga rutiner och checklistor som vi följer för att leverera god kvalitet.

Vi har även våra egna värdegrundsord som är respekt, omtanke och glädje! Vi lägger stor vikt på bemötande och flexibilitet. Vår personal får möjlighet till att öka sin kunskap genom utbildningsdagar och föreläsningar.

Vi har kunder som deltar i Socialstyrelsens enkät om äldreomsorg dessutom skickar vi ut en enkät från oss till våra kunder med jämna mellanrum för att se hur vår verksamhet fungerar och vad vi kan göra för att bli bättre.

Vill du välja oss som utförare, kontakta  Kristianstads kommun på 044-13 50 00 och uppge var du bor och sök biståndshandläggare för ditt område.

Vill du veta om företagets ekonomi kan du läsa mer på www.allabolag.se

Vi har kunder som deltar i Socialstyrelsens enkät om äldreomsorg dessutom skickar vi ut en enkät från oss till våra kunder med jämna mellanrum för att se hur vår verksamhet fungerar och vad vi kan göra för att bli bättre.

Här nedan ser du ett urval av svaren:

  • Personalens bemötande 100%
  • Personalen är lätt att kontakta 100%
  • Tillräckligt med tid för att utföra sitt arbete 91%
  • Känner du förtroende för personalen 100%